Beste bezoeker

Wat fijn dat u even een kijkje neemt op onze website. Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om als predikant van de Pauluskerkgemeente mij even aan u voor te stellen. Mijn naam is Elis de Waard. Ik ben geboren op 5 december 1995. In juni 2019 ben ik getrouwd met Alinda en samen hebben we twee kinderen.

Sinds april 2022 zijn we aan de gemeente van Amstelveen verbonden. Ik schrijf ‘we’, want hoewel mijn vrouw geen predikant is, zijn we er toch beiden en als gezin op en in betrokken.

Het werk van een predikant noemen we in de kerk ook wel ‘dienen’. Je bent dienstbaar, aan de kerk en aan de samenleving als geheel. Dienstbaar met en vanuit het Evangelie, het Goede Nieuws. Die dienstbaarheid gebeurt in de wekelijkse kerkdiensten, op de verschillende kringen en catechisatie waarin de Bijbel open gaat, het pastoraat bij mensen thuis, enzovoort.

Het werk van een predikant is veelzijdig, maar heeft één doel: Dat het koninkrijk van God doorbreekt in mensenharten. In die zin is het verlangen dat ik heb voor de gemeente van de Pauluskerk niet anders dan het verlangen voor de samenleving.

God heeft namelijk op deze wereld een koninkrijk gesticht. Onzichtbaar, maar reëel, echt! In dit koninkrijk was God de Koning en Adam en Eva waren samen ‘onderkoning’. Plaatsvervangend directeur, zouden we zeggen. Maar Adam was, onder invloed van de duivel, ongehoorzaam. Die ongehoorzaamheid, die opstand noemen we in de kerk ‘zonde’. Het koninkrijk viel uiteen. Telkens weer heeft God echter ingegrepen in Zijn schepping. De laatste en definitieve ingreep, waarin de macht van de duivel en de zonde is gebroken, is in Jezus Christus geweest. Gods eigen, eniggeboren Zoon. Hij gaf Hem over vanwege onze schuld, om verzoening te bewerken. Daarom stierf Jezus Christus aan het kruis. Hier wordt de diepste reden zichtbaar dat het in de kerk om dienen gaat. Omdat God ons eerst heeft gediend. Dat is de wereld op zijn kop; God Die mensen dient! Nu is er voor ieder die in Hem gelooft een leven met God mogelijk. En daar proberen we in de Pauluskerk uit te leven.

Misschien bent u wel op zoek naar dit leven? Zit u of jij met levensvragen? Neem gerust contact op voor een persoonlijk gesprek. U mag bellen, mailen, maar ook gewoon even langskomen. En uiteraard bent u van harte welkom in onze diensten!

Hartelijke groet en hopelijk tot ziens,
Ds. E.C. (Elis) de Waard

Adres: Doctor Schaepmanlaan 10, Amstelveen